donderdag 7 februari 2013

Receptenboek voor stichting ALS

ALS recepten
Soms neem je je wel eens voor iets te doen, of zeg je iets te doen voor iemand. Achteraf blijkt dan dat het veel ingewikkelder in elkaar zit dan je van tevoren had gedacht. In dit geval het schrijven van een boek. Een dierbare vriend van ons heeft ALS (Amyotrofe Laterale Sclerose). Om te kunnen communiceren maakt hij gebruik van een computer (Seetech) waar hij met behulp van zijn ogen woorden kan maken op een beeldscherm.

 

Van recept naar boek
Op deze manier heeft hij ook recepten geschreven.
In mijn enthousiasme zei ik dat hij dat zou moeten uitbrengen, maar hij gaf aan dat niemand hem wilde of kon helpen. Natuurlijk wilde ik hem wel helpen. De eventuele winst kon dan naar Stichting ALS, dus dat was een win-win situatie.


 
Vragen
Ik kreeg zijn recepten op USB-stick mee naar huis, waar ik de spelfouten eruit haalde en toen merkte ik dat ik vastliep, want wat nu? Moeten er ook foto's in? Hoe kom ik aan een kaft? Hoe kom ik aan een uitgeverij? Hoe krijg ik het daadwerkelijk zover dat het een boek gaat worden? Moet ik het op één of andere manier zelf uitbrengen? En hoe doe ik dat dan?

Doorstart
Het kwam er op neer dat ik allemaal beren op de weg tegenkwam. Na een tijdje kreeg ik een mail van onze vriend hoe het ermee stond en dat iedereen zo benieuwd was wanneer het boek er kwam. Ik wist dat ik er mee aan de slag moest, ook wel omdat we niet weten hoe lang hij nog te leven heeft en wat zou het mooi zijn als hij het nog mee kan maken dat het boek uitkomt. Dus nu ben ik alles op alles aan het zetten om dit alsnog uit te zoeken.

Hulp
Kun jij me helpen bij mijn zoektocht, of wil je me steunen? Heel graag, dat kan ik goed gebruiken! Alle hulp is welkom!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten