donderdag 4 april 2013

De situatie verslechterd

Antibiotica-kuren
Zoals ik in mijn vorige blog al schreef is mijn tweede vader zaterdagnacht opgenomen in het ziekenhuis. Op dat moment dacht ik dat er een ontsteking was gevonden in zijn rug, maar schijnbaar was dat toch niet helemaal het geval.
Toen ik dinsdag langs ging leek hij redelijk helder. Hij lag aan twee infusen met antibiotica en hij was vastgebonden aan zijn bed, omdat hij al meerdere keren zijn bed uit was gegaan terwijl dat niet lukt. Hij was dus al drie keer gevallen. Zijn gezicht was gezwollen, vermoedelijk ook door de antibiotica.

Meer onderzoeken
Vandaag kreeg ik te horen dat drie verschillende soorten antibiotica niet aan zijn geslagen, de koorts is nog steeds aanwezig en ze kunnen nog niet vinden waar de ontsteking zit. Ze gingen er in eerste instantie vanuit dat het hersenvliesontsteking zou zijn, maar dat is het dus niet.
Hij kreeg weer een ruggenprik, longfoto, bloed- en urineonderzoek te verduren. Eerder deze week al drie keer mis geprikt met de ruggenprik en dus al de vijfde keer. Over vijf dagen horen we de uitslag van de ruggenprik.

Verwardheid
Sommige momenten is hij erg verward, andere momenten gaat het weer beter. Hij krijgt daar nu ook een medicijn tegen, hopelijk verdwijnt die verwardheid, want het is absoluut niet waardig hem zo te zien.
Het lukt hem niet om zelfstandig te lopen, maar hij heeft niet dat besef, daardoor is het helaas nodig hem te fixeren. Ik vind het zo zielig voor hem.


Waterpokken
Morgen ga ik weer bij hem langs, maar mijn dochter mag niet mee. Zij heeft de waterpokken. Wat een moment om je eerste kinderziekte te krijgen. Gelukkig heeft ze er tot nu toe nog niet heel veel last van. Ze eet slecht, ze is snel moe, maar verder is ze gelukkig een vrolijk `Vlekkie´.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten