vrijdag 14 februari 2014

RAK week - dag 5

Kletsende peuterdochter
Het weekend is hier vandaag begonnen, maar ik had wel een aantal dingen te doen vandaag. Ik werd wakker met een gezellig kletsende peuterdochter. Goud waard zijn dat soort ochtenden! Manlief was de auto naar de garage aan het brengen, want het was tijd voor de APK en wij genoten van elkaars aanwezigheid en ik van haar vrolijke verhalen.

Bloed prikken
Na het wakker worden kwam manlief thuis en heb ik mezelf opgepept om naar het ziekenhuis te gaan om bloed te laten prikken. Ook dit hoort er nu eenmaal bij, dus hupsakee. In het ziekenhuis vond ik dat het lang duurde totdat het stopte met bloeden, volgens de man die me prikte duurde het niet lang, dus dat zei me genoeg. Ik had een dag waarin ik de rust niet had gevonden op dat moment. Verder nog wat afspraken verzet en iedereen in het ziekenhuis die ik sprak een hele fijne dag gewenst.

Bibliotheek
Op de terugweg besloot ik even langs de bieb te gaan. Daar heb ik mijn lidmaatschap betaald, iets wat me even was ontschoten, dus nu is het weer geregeld voor een jaar. Ze hadden daar voor Valentijnsdag goodybags staan die je kon lenen (erg leuk initiatief!!!) en ik ben nu eenmaal erg nieuwsgierig aangelegd dat ik die had geleend en een boek van Maria Genova.

Twitteractie bakker
Op Twitter had ik voorbij zien komen dat, de eerste tweep die een foto van een taart liet zien die ze hadden getweet, bij de bakker, die taart zou krijgen. Nadat er nog altijd geen reactie was geweest besloot ik toch maar op de fiets te springen en het taartje te gaan halen.

Zelfgemaakt presentje
Eerst nam ik mijn zelfgemaakte cadeautje mee voor kennissen die afgelopen week opa en oma zijn geworden en bracht deze bij ze langs. Ze waren blij verrast.

Bakker (vervolg)
Daarna verder op de fiets voor het taartje. Ik reed langs de bakkerij met die naam, maar er stond mij bij dat er nog een bakker dezelfde naam had, dus ik reed door naar de plek waarvan ik dacht dat hij daar zou zitten. Bij het lezen van die naam dacht ik dat ik het verkeerd had en ben dus terug gereden naar bakkerij nummer 1. Daar bestelde ik een brood en liet de tweet zien. "Nee sorry mevrouw, wij zijn wel familie van elkaar, maar je staat bij de verkeerde bakker" kreeg ik te horen. Toen ik weer buiten stond en op Twitter keek zag ik dat het taartje inmiddels was opgehaald, jammer maar helaas, ik kon manlief niet verrassen.

Gezelligheid
Thuis aangekomen ging de telefoon, onze vrienden belden met de vraag of we gezellig bij ze langs kwamen. Hoewel ik moe was, ben ik gek op deze mensen, en zijn we gezellig daarheen gegaan. Manlief heeft samen met hem de auto opgehaald en wij hebben samen met de kinders geknutseld.
Verder heeft manlief mij (en onze dochter) vandaag verrast met een gezellig etentje in het restaurant van andere vrienden van ons. Ik had gezien dat de kinderen van hun pannenkoeken hadden gegeten, dus ik heb die ook voor mijn dochter besteld. (Ondanks dat deze niet op de kaart staan, kregen we ze gelukkig wel, dochterlief had geluk gehad!)

Telefoontje
Na het eten en nadat de kleine meid op bed lag, hebben we even samen televisie zitten kijken. Helaas was mijn man zo moe sorry dat ik je vannacht per ongeluk heb wakker gemaakt schat dat hij op tijd zijn bed in ging. Nog even mijn moeder gebeld en aangeboden om samen met haar naar de film te gaan. Dat leek haar een goed idee, hoewel deze RAK niet vandaag wordt uitgevoerd is deze wel vandaag verzonnen.

Samengevat
Al met al was het een rare dag waarop ik voornamelijk achter de feiten aan heb gefietst. (letterlijk) Wel ben ik erg blij dat ik het geboortecadeautje waar ik zoveel uur in heb gestoken om het voor elkaar te krijgen in goede aarde viel. Verder heb ik zin in zondag, maar daar kan ik nu nog niet te veel over kwijt.

In vergelijking met 'De Verdubbeldame' doe ik misschien niet zoveel, maar het gaat niet over de hoeveelheid. Het gaat erover of je het met een goed hart doet en dat doen alle deelnemers van de RAK week, dus elke goede daad is er één en de verhalen van 'De Verdubbeldame' en anderen inspireren alleen maar!!! <3 Dus lees gerust en laat je inspireren door haar, door anderen en wellicht door mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten